Sunday 25 November 2012

nyatakan saja ianya kosong


Ya cuaca mendung lagi . ahh ! sama aj macam hati aku yang tengah mendung . dan itu Cuma perumpamaan . tak ad kena mengena pun .

Ya mmg susah nak cari hati yang sama . dan padahakikatnya hati manusia mmg berbeza beza . pastinya bila kita sudah senang kita akan lupa segalanya dan tidak utk sama sekali memandang pada kesusahan . bagi aku sebagai seorang pelajar dan merangkap sebagai seorang perantauan masih banyak lagi ilmu dan juga pengetahuan yang perlu ditimba .

“Huh ! umur baru setahun jagung ! hingus masih lagi kehijauan” . kata egoku dgn nada sinis .

Bila aku disini . pelbagai situasi yang aku hadapi . aku memerhati , aku mendengar , aku memendam , dan aku juga meluahkan .
Ya ! aku kena kuat . aku tahu . dalam masa ingin menghabiskan sisa sisa hidup sebagai perantauan belajar agar berjaya bergelar seorang insan .

Sekadar ngomelan kosong yang sengaja dicoret sebagai penghibur . ahh ! aku terhibur segalanya aku muntahkan disini .

Aku puas . hatiku juga puas . lega katanya mungkin .

No comments:

Post a Comment