Monday 26 November 2012

two W


Kadang kadang manusia tidak pernah puas dengan apa yang dia ada. Ya benar, tapi mcm mna dgn kau ? itu pertanyaan hatiku. Jawapannya senang. Manusia tidak akan pernah puas selagi mereka tidak kenal apa itu erti “bersyukur” . benda ni semua muqadimah utk bagi korang kesedaran . tak ad bersangkut paut pun .

“Menangis saja kalau itu perlu”

itu kataku . korang tahu kenapa ? jauh dilubuk hati bagi setiap insan pasti ada kesedaran. Dan kesedaran itu yang perlu kita turutkan agar menjadi seorang mukmin dibumi tuhan ini.

“bujang”? Itu aku.

Hidup bujang memang tidak perlu fikir soal cinta . siapa cakap ? bukan tidak fikir dan bukan tidak memikir . itu double meaning! Senang senang aj korang lontarkan kata kata itu.

“Seorang lelaki boleh berubah kerana dua W”(creadittobudakpailangdialog)

Ya itu benar .

1st W is wealth . acehh . abg fakhrur speakinglah . ahhh ! itu suatu perlian bagi aku . kita kembali pada 1st W tadi . “harta” ya benar dgn harta lelaki juga boleh punyai segalanya, dan lelaki perlukan harta utk hidup.itu semua harta dunia. Usah kau khuatir fakhrur, lambat laun kau pasti akan peroleh.

Cuma lambat ataupun cepat . “ku pegang kata kata itu”

2st wanita. Ya wanita . kadang kadang ianya perlu . kadang kadang pula ianya hanya permainan hati . ingin mencari yang perlu itu susah dan ingin mencari yang pencukur bulu itu senang . bulu apa eh ? ahh sudahh . aku buang jauh jauh perasaan ni semua . bila dah ad depan mata pasti jemu . aku jujur . bukan jemu apa . sayang itu ada tapi dimana ? pergilah jauh dilubuk hati. Dan bila perlu muncullah kau wanita .

Hanya tuhan yang mengerti dan mengetahui segala isi hati dan juga segala yg bakal terjadi

No comments:

Post a Comment