Tuesday 2 April 2013

jauh dibenak fikiranku . jauh dalam lubuk hatiku .


Assalammualaikum .

Selepas  sahaja aku berkhalwat bersama sejadah menunaikan fardu . ilham yang tidak terhingga hadir dgn sendirinya . alhamdulillah . kalian sihat ? ya saya . kenapa dgn aku ? maaf . karya ku baku yang  jauhberbatu . ahh . jauh disudut hati kecilku .

Sejauh mana pun aku pergi . aku pasti . ianya mati . ya . hatiku mati . aku tempuhi malam yang penuh dgn sengsara, pastinya malam yang resah dan hiba . tidak tahu apa yg harus aku lakukan kini kerana sebahagian yg selama ini saling melengkapi sudah tiada lagi . fikiranku melayang jauh entah kemana . melayang ke nirwana untuk terus lagi mencarinya . ya . diaa .

Benteng kesabaranku runtuh juga . ditenggelami  arus keresahan , penderitaan . KEMATIAN  barangkali . nauzubillah . minta jauh ya allah . ya . mati itu pasti . andai itu takdir dari illahi . insyaallah . aku bersedia utk menghadapnyaa sendiri .

Tepat sekali dugaanku . terperangkap aku kini . otak ku ligat untuk mencari dimana segala kaki bagi kaki kaki punca . sehinggakan mudah baginya melemparkan dan membuangkan semuanyaa .
Jelas sekali . walaupun ianya terang menunjukkan bahawa ada ketulusan dlm suaranyaa . tetapi pengucapan kata maaf itu belum tepat bagi aku utk memaafkannya . mungkin juga bagi diriku sendiri 

Beruntung badan ini . ia untung . kerana dimasa ia jatuh masih lagi ad seorang hawa yang memautku dan menghulurkan setulus janji dan sesuci cintanya utk membantuku . jutaan terima kasih buat awak .

No comments:

Post a Comment